ZAŠTO KASNI IZGRADNJA DIONICE AUTOPUTA PUTNIKOVO BRDO-MEDAKOVO NA Vc?!

Iako izgradnja dionice autoputa Petnikovo Brdo-Medakovo, na koridoru Vc, duga 8,5 km i vrijedna 167 miliona eura,  kasni, nadležni ističu da je to, imajući u vidu obim i složenost projekta, bilo očekivano.

Dionica bi trebala biti završena do kraja godine, a sredinom naredne sa dionicom Medakovo-Ozimice činiti jedinstvenu cjelinu od Doboj Juga do Žepča. Spoj sa dobojskom obilaznicom će, po svemu sudeći kasniti zbog problema na izgradnji tunela „Putnikovo brdo“ u RS. Lokalne zajednice trpe posljedice izgradnje svjesne da će benefiti nakon završetka projekta biti višestruki. Radovi na ovoj dionici kasne zbog lošeg vremena tokom proljeća, izmiještanja rijeke Tešanjke i drugih.

Dionica Putnikovo brdo-Medakovo trebala biti završena 31.05.2025.

-Zbog dva arheološka nalazišta, jedno je primarno u naselju Alibegovci, je dovelo do pomjeranja trase, a samim tim i do pomjeranja jednog velikog mosta-kaže nam glavni inžinjer za mostove i konstrukcije na ovoj dionici Bojan Bojanić.

Infrastrukturni projekti poput ovoga nužno donose i nevolje lokalnom stanovništvu koje se ogledaju u uništavanju putne i druge infrastrukture, prašini, buci. Na području Tešnja za potrebe izgradnje autoputa koristi se oko 70 km lokalnih puteva, a oko 10.000 stanovnika direktno trpi negativne posljedice izgradnje.

I kružni tok kod Doboja će biti rekonstruisan

-Jednostavno konfiguracija, blizina naseljenih mjesta, pristupni putevi su vrlo ograničeni tako da su gradilišta doslovno u naseljenim mjestima-kaže načelnik Tešnja Suad Huskić.

Iako su netom izgradjeni, vozači su upozoravali, a to je i evidentno, da kružni tokovi izgradjeni na najprometnijim magistralnim pravcima Doboj-Banja Luka i Doboj-Sarajevo, umnogome otežavaju svakodnevno odvijanje saobraćaja. Dobra vijest je da bi rekonstrukcija kružnih tokova uskoro mogla početi. Potvrdil isu nam ovo i iz JP „Autoceste“ FBiH.

-Tačno je da će doći do odredjenih korekcija. Tako da smo mi dobili nalog, instrukciju od vlasnika puta Ceste Federacije da se izvrše korekcije geometrije prvenstveno na unutrašnjem prstenu gdje će se povećati  protok-pojašnjava Bojanić.

Na trasi je trenutno angažirano oko 450 radnika, deset lokalnih podizvodjača i brojan uslužni sektor. To lokalnim zajednicama, uz pomenute nevolje,  donosi brojne benefite.

Tunel “Putnikovo brdo”: Radovi zaustavljeni

-Izmiještanjem ceste M-4 pored rijeke Usore općina Doboj Jug rješava problem plavljenja koji ujedno štiti našu industrijsku zonu „Karuše“ i „Natuzići polje“. Dakle, naših 300 privrednih subjekata će na ovaj način dobiti bržu mogućnost komunikacije sa  Evropom i sa svijetom-ističe načelnik Općine Doboj Jug Mirnes Tukić.

-Mi očekujemo velike ekonomske efekte za cijelu općinu i da ti efekti budu dugoročni-dodaje Suad Huskić.

Benefite očekuju i privrednici.

-Veliki broj naših kompanija sa prostora općine Tešanj vezan je uz izvoz. Sa izgradnjom koridora to znači da će biti unaprijedjeno poslovanje čime će se ubrzavati razmjena roba i usluga, a to znači da će se povećavati i privredni razvoj-kaže Saća Prnjavorac, predsjednica UP „Biznis Centar“ Jelah-Tešanj.

Uprkos teškoćama, ova dionica, sa  šest  mostova, tunelom,  dvije petlje, dva naplatna mjesta, te centrom za održavanje i kontrolu prometa, izuzev tunela Putnikovo brdo u RS, čija izgradnja uveliko kasni, biti završena do kraja godine.

Mašine u punom pogonu

-Moja je procjena da će se krajem septembra sve konstrukcije, dakle konstruktivni dio objekta, dakle rasponi i stubovi biti gotovi u septembru-kaće Bojan Bojanić.

Radovi ovih dana teku punom parom, nepredvidjene teškoće se ne očekuju, tako da bi ova dionica, sa onom do Ozimica, trebala do kraja godine činiti funkcionalnu cjelinu i putovanje od Doboj Juga do Žepča sa 40 smanjiti na manje od 20 minuta. Afirmativa.ba