AFIRMATIVA NA GRADILIŠTU KORIDORA VC: U OKOLINI TEŠNJA I DOBOJ JUGA ZAVRŠENO 40 POSTO RADOVA
Uprkos teškoćama, radovi na izgradnji dionice autoputa Putnikovo brdo-Medakovo duge 8,5 kilometra i vrijedne 143 miliona eura na panevropskom koridoru Vc, teku predvidjenom dinamikom.
Uz 21,5 kilometara na potezu od Medakova do Ozimica u vrijednosti od 500 miliona eura, sredinom 2026. godine savremenim autoputem od 60 kilometara Zenica bi trebala biti povezana sa krajnjim sjeverom Kantona. Na dionici Putnikovo brdo-Medakovo, dugoj 8,5 kilometara, gradi se, izmedju ostalog, sedam mostova, dvije petlje, čeono naplatno mjesto i centar za kontrolu. Veliki snijeg je trenutno usporio radove, ali ne i planiranu dinamiku.
Radovi dobro napreduju
-Znači, imali smo „Usoru 1“, „Usoru 2“ i „Usoru 3“, te mostove „Tešanjska 1“ i „Tešanjka 2“. Nakon toga dolazi jedan kratki tunel koji je veoma zahtjevan s obzirom da ima veoma mali nadsloj i da su kuće u okolini. Tako da smo evo uspjeli prevazići sve te probleme uz nekoliko poteškoća u toku gradjenja-kazao nam je Damir Peštalić, šef gradilišta na ovoj dionici čija izgradnja je povjerena bh. kompaniji „Euroasfalt“.
Ovaj grandiozan historijski infrastrukturni projekt je istovremeno i veliki izazov za lokalne zajednice.
-Mi se zaista trudimo da imamo razumijevanja. Naime, trpimo zaista odredjene štete, kako na putnoj infrastrukturi tako i na mostovima, a imamo i velike gužve. Ipak, naravno prilikom završetka izgradnje dobićemo jednu savremenu magistralnu cestu i autoput čime će naša lokalna zajednica dobiti novi zamah za svoj budući razvoj-ističe načelnik Doboj Juga Mirnes Tukić.
Tukić: Nove razvojne mogućnosti
-Mislim da nema više onih koji su bili skeptični na početku da kažu: “Pa, neće to još. Nećemo mi to dočekati.“ Prema onome kako radovi teku, dakle, očekujemo da su još uvijek realni rokovi koji su potpisani na početku ugovora. Naravno da to za lokalnu zajednicu izaziva i odredjene izazove i iskušenja, od remećenja redovnog saobraćaja, narušavanja, uništavanja dijela imovine, blata, prašine, buke-dodaje Suad Huskić, načelnik Općine Tešanj.
Uz probleme oko zabilaznice u Usori i na opterećenom mostu preko Bosne u Doboj Jugu, mještani Jablanice su se suočili sa nelegalnom deponijom inertnog otpada lokalnog podizvodjača, a stanovnici Galovca kod Maglaja sa bukom i prašinom.
-Kud se i zove Jablanica isto. Kud je gora ova gomila zemlje koja je samo 50 metara od kuća na brijegu koja je tako jednostavno da se pokrene-kazao nam je u avgustu ove godine mještanin Jablanice Sead Salkić.
-Naravno, svi smo mi suglasni da treba autoput i neka se gradi. Niko protiv toga nije, ali posljedice koje mi trpimo ovdje mislim i zaista ovaj narod ne zaslužuje-kazao nam je ljetos na protestnom skupu u Galovcu predsjednik MZ Radojčići Marinko Kelavić.
Završeno 40 posto posla
Investitori, izvodjači radova i lokalne zajednice, uprkos svemu, pronalaze način da se radovi nastave odvijati planiranom dinamikom.
-Jedino tako, uz uzajamnu saradnju možemo doći do cilja, a cilj za prvu dionicu je 01. Juni 2025. godine. Što se tiče druge dionice, ova duža i zahtjevnija zbog samog obima posla, njen planirani rok završetka je 01. Juni 2026. godine-ustvrdio je, prilikom posjete gradilištu u novembru 2023. godine Šef službe gradjenja u JP „Autoceste“ FBiH Ermin Handžar.
Od 30 kilometara na ova dvije dionice, Putnikovo brdo-Medakovo i Medakovo-Ozimice, 18 kilometra prolazi područjem općine Tešanj. Ovdje je do sada završeno oko 40 posto radova.
Peštalić: Rokovi se poštuju
-Uspjeli smo prije ovog snijega i nevremena završtiti i asfaltirati odredjene dionice tako da smo dio radova sveć izveli koji su bili panirani u sljedećoj godini da se izvode-kaže Damir Peštalić.
Bude li sve teklo po planu oko 60 kilometara autoputa već sredinom 2026. godine povezat će Zenicu i krajnji sjever ZDK. Afirmativa.ba