SARAJEVSKI ĆEVAP ZAŠTIĆEN KAO BREND
Povodom završene procedure zaštite sarajevskog ćevapa danas je održana konferencija za medije gradonačelnice Sarajeva Benjamine Karić, predstavnika USAID misije i direktor Agencije za sigurnost hrane Džemila Hajrića.
Konferenciji su prisustvovali predstavnika Udruženja ćevabdžija i konsultanta Grada Sarajeva Emir Đedović.
“Kada govorimo o svemu onome što Sarajevo predstavlja, mnogo toga nam je na pameti. Ponosni smo na historiju, olimpijski duh, ali ono što je uvijek posebno važno je gastronomija i ponuda koja privlači veliki broj turista. Ako ste došli u Sarajevo, a niste probali ćevape, ne možete otići iz grada”, rekla je Karić i naglasila kako je sarajevski ćevap važan dio turističke ponude glavnog grada.
Pojasnila je kako se u ovaj proces krenulo prije dvije godine.
“Prije dvije godine smo pokrenuli proces zaštite ćevapa. Nastavit ćemo raditi na zaštiti autohtonih domaćih proizvoda. On je sada zaštićen kao brend i kao poseban tradicionalni bh. proizvod. Ono što je važno je da će nakon same zaštite ćevapa kao brenda slijediti zaštita ćevapa u EU. Možemo najaviti da nakon zaštite ćevapa idemo u akciju zaštite sarajevskog somuna”, poručila je Karić.
Karić je pozvala sve građane da večeras dođu na trg ispred Baščaršijske džamije gdje će ćevabdžije pripremiti 3.000 ćevapa za degustaciju.
Direktorica USAID misije u BiH Courtney Chubb izrazila je oduševljenje činjenicom da je sarajevski ćevap zaštićen kao brend.
“Mogu samo čestitati svima koji su svojim radom osigurali zaštitu proizvoda kao što je sarajevski ćevap. Pored toga što je ukusan, on je ključni dio gastronomske ponude grada. Kao Amerikanka imala sam sreću da mogu ugostiti puno prijatelja ovdje. Osim što su oduševljeni Sarajevom, prva stvar koju uradimo jeste da odemo u ćevabdžinicu”, kaže Chubb.
Novinarima se obratio i Direktor agencije za sigurnost hrane Džemil Hajrić.
“Danas obilježavamo krunu naših napora koju smo započeli prije nekoliko godina, a tiče se usklađivanja zakonodavstva BiH sa EU. Između ostalog jedna od njih je i ona koja se tiče politika kvaliteta. Omogućit ćemo plasman kroz dodatnu vrijednost, ne samo na tržištu BiH već mnogo šire. Proces je rezultirao time da je Vijeće ministar BiH usvojilo pravni okvir koji je omogućio da snažno krenemo oznaka geografskog porijekla, tradicionalnog ugleda hrane. Sarajevski ćevap je osmi proizvod koji je prošao proceduru i vjerovatno je jedan od najznačajnijih, kaže Hajrić.
federalna.ba/Onasa