TEŠANJ-KOMFOR ZAPADA MIJENJAO IZAZOVOM DA POKRENE BIZNIS U BIH – I USPIO

U vremenu kada društvene mreže svako malo preplave žalopojke o odlasku iz BiH

 

     JASMIN KALABIĆ KOMFOR ZAPADA MIJENJAO IZAZOVOM DA POKRENE BIZNIS U BIH – I USPIO

 

Jasmin Kalabić, uspješan mladi čovjek , vlasnik kompanije „InterProcess“ iz Tešnja primjer je besprijekornog pragmatizma i hrabrosti u preteškoj utakmici pomirenja izmedju socijalnog, ekonomskog i patriotskog. On ne propagira stav „otići ili ostati“, ne analizira stav „ostati ili se vratiti“. On jednostavno iznosi priču koja, sasvim je jasno, može biti model, smjernica i velika pomoć u sveukupnom promišljanju o važnim temama na relaciji BiH i ostatka svijeta.

Prije odlaska vani radio je  za uspješnu, izvozno orijentiranu kompaniju iz BiH i imao priliku da sagleda poslovni svijet  i refleksije na naše prostore iz više  segmenata, kako za one koji odlaze, tako i za one koji razmišljaju da se vrate.

Kalabić: U BiH se osjeća komotno

-Imao sam uspješnu karijeru u jednoj od najvećih kompanija u državi. Tako sam preuzeo rukovodeću poziciju i dio dionica u jednoj maloj firmi u Sloveniji, a potom sam bio dio uprave holdinga jedne od najvećih kompanija na svijetu u oblasti proizvodnje i prometa celuloze i papira.  Radeći u Austriji saradjivao sam s kolegama iz 30 zemalja. Zaključak je da su ljudi porijeklom iz BiH i susjednih zemalja jako vrijedni i snalažljivi-započinje svoju priču Jasmin Kalabić.

Godinama sticano poslovno iskustvo odlučio je primijeniti u BiH otvarajući vlastitu kompaniju. Nisu, kaže, presudni bili ni kapital, ni znanje, nego ljudi koji su okosnica svake kompanije i svakog pothvata.

LJUDI SU NAJVAŽNIJI

-Bio je to i svojevrstan poslovni izazov, iskustva iz svijeta, lokalpatriotizam, ali u osnovi to su ljudi. Ovdje je moja porodica i prijatelji. Ja živim i radim s njima i mnogo mi je komotnije da u takvom okruženju radim -nastavlja Kalabić.

„Nema uspješnog posla bez zadovoljnog uposlenika“, maksima je kojom se rukovode Kalabić i njegov stručni tim. Tako stotinjak trenutno uposlenih, od čega je deset posto mladih stručnjaka sa VII i višim stupnjem stručne spreme, 30 posto su žene, a ostatak kvalificirani, dobro obučeni i motivirani majstori svoga posla, imaju natprosječna lična primanja u odnosu na ostatak bh industrije. Ovdje se striktno poštuje  osmosatno radno vrijeme u okviru kojega, uz adekvatnu HTZ zaštitu, uvjete rada i kvalitetnu ishranu, uposlenici koriste sat vremena pauze. Vikendi i državni praznici su neradni. Edukacija uposlenika ovdje je permanentni proces.

Jasan razvojni put

-Dakle, svi su ljudi bitni. Ljudi su ključ uspjeha. A mi imamo izuzetno kvalitetne kadrove-stava je  Jasmin Kalabić.

-Ljudi se moraju poštovati, a društvena odgovornost je način poslovanja i obaveza odgovornih kompanija i pojedinaca-mišljenja je Kalabić.

-Mi u biznisu moramo voditi računa o uposlenicima. Dobar dio dana uposlenici su u kompanijama. Naknade i plate  moraju biti takve da ljudi mogu dostojanstvneo da žive. Kada imate radnika koji dostojanstveno živi i ima dovoljno slobodnog vremena znači da imate partnera u svemu i zadovoljnog sugradjanina.  Pričamo i o godišnjim odmorima, slobodnom vremenu, kvalitetnoj  ishrani za uposlenike, HTZ opremi i zaštiti na radu… To je u domenu kompanije, a naredni korak je spona sa lokalnom zajednicom. Dvije trećine vremena uposlenici, kao gradjani,  provode u lokalnoj zajednici.  Ako su nezadovoljni sadržajima i odnosom lokalne zajednice oni će je napustiti, a samim tim i kompaniju. Dakle, bitno je saradjivati i biti društveno odgovoran-zaključuje Jasmin Kalabić.

JA SE U BIH OSJEĆAM KOMOTNO

-Bitno je uskladiti obrazovni  sistem s potrebama privrede. Tu mogu pomoći razvojne agencije. Garancije za uspjeh u poslu nema niko. To su, medjutim, u dobroj mjeri ljudi na rukovodećim pozicijama, ljudi koji upravljaju ogromnim ljudskim  i ekonomskim resursima. Moramo iskoristiti naše resurse jer ljudi žele kupovati ovdje, a ne odnekud drugo. Moramo im biti blizu i ponuditi ono što imamo.  Svi smo na istom zadatku-kaže Jasmin Kalabić  čija firma „InterProces“  se bavi  preradom tvrdog drveta na visokom stepenu obrade. Osnovni proizvod su masivne lijepljene ploče, a kao nusproizvod u značajnoj količini proizvodi pelet velike kalorijske vrijednosti, niske vlažnosti i vrhunskog kvaliteta.

RAST INVESTICIJA

Dobra organizacija i jasan razvojni program rezulturaju godišnjim rastom proizvodnje u prosjeku od 30 posto. U proteklih pet godina ukupne investicije su dostigle respektabilnih 12 miliona maraka. Ali to još nije kraj priče. Barem kada je riječ o investicijama. Naime, u naredne tri godine u „InterProcessu“-u u izgradnju i opremanje najveće fabrike masivnog  namještaja u BiH, na području Maglaja,  planiraju  investirati više od deset miliona maraka i uposliti više stotina novih radnika. Ova kompanija 96 posto ukupne proizvodnje izvozi  na tržište SAD-a, Slovenije, Francuske, Austrije i drugih zemalja EU i svijeta. Ino-klijentima na usluzi su poslovnice u Sloveniji i Njemačkoj, a u planu je otvaranje novih.

SVAKI KUPAC IMA SVOJE STABLO

Stoga je „InterProcess“ poželjan poslovni partner, klijent, ali i poslodavac koji permanentno iskazuje potrebu za stručnim kadrom, prvenstveno CNC operatorima, stolarima, ali i za perpektivnim mladim ljudima bez radnog iskustva spremnih na edukaciju i rad. Riječ je o društveno odgovornoj, ekološki i

Svaki kupac ima svoje stablo

socijalno osviještenoj kompaniji koja posluje na principima humane koegzistencije prirode, proizvodnje, uposlenika i klijenta koji je uvijek na prvom mjestu. Ovo potvrdjuje  neobična ekološka aktivnost koju provode. Naime svaki kupac namještaja u BiH i inozemstvu u ekološkom zasadu, koji je već osnovan u predjelima Crnog vrha, dobit će svoje osobno stablo. Putem adekvatne platforme i elektronske mape u svakom trenutku je u situaciji da prati rast i razvoj svoga drveta koje će, uvjereni su u ovoj firmi,  jednoga dana s radošću posjetiti i diviti se njegovoj ljepoti.

NOVI BREND PREDSTAVLJEN JAVNOSTI

Ovih dana, s ponosom „InterProcess“  svoje proizvode i poslovne planove prezentira poslovnoj i potrošačkoj javnosti na jednom od prestižnih sajmova interijera M.O.W. u njemačkom Bad Salzuflenu. M.O.W.  spada među vodeće sajmove namještaja u Evropi i predstavlja izuzetnu priliku proizvođačima namještaja iz cijeloga svijeta medju kojima je i ove godine i kompanija iz Tešnja sa vlastitom brendiranom  kolekcijom  namještaja „Mobello“  izradjenog od masivnog plemenitog drveta, rukama domaćih majstora po tradicionalnom zanatskom štihu vrhunskih stolara.

Izradu ovog teksta podržala je Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) kroz projekat PRO-Budućnost. Sadržaj ovog teksta ne odražava neminovno stavove USAID-a ili Vlade SAD-a.