POČELA GRADNJA NAJSKUPLJE UGOVORENE DIONICE AUTOPUTA NA KORIDORU Vc!

Od 650 kilometara panevropskog autoputa na koridoru  Vc od Budimpešte do Jadranskog mora, 317 kilometara je kroz BiH (271  kroz FBiH i 46 kroz RS).  Do sada je izgradjeno 126 kilometara. Uz dionicu Putnikovo Brdo-Medakovo, na medjuentitetskoj liniji kod Doboja, počeli su radovi i na najdužoj  i najskupljoj ugovorenoj dionici Medakovo-Ozimice. Uprkos inflaciji, uvećanim troškovima i brojnim tehničkim izazovima, neimari vjeruju kako posao mogu završiti na vrijeme, do sredine 2026. godine.

Duga  8,5 kilometara dionica Putnikovo brdo-Medakovo uz šest mostova podrazumijeva i regulacija korita Usore,  Tešanjke i Trebačke rijeke u dužini većoj od šest kilometara.

-Zbog prisustva rijeka izazova ne manjka. Već ih imamo nekoliko. Trenutno se nalazimo na jednoj od tih lokacija gdje smo morali da prevazilazimo odredjene tehničke izazove-kazao je generalni direktor izvodjača radova,  „Euroasfalta“Jasmin Bučo.

Riječ je o tunelu „Hrastik“ gdje se primijenila savremena, tzv. „austrijska“ metoda gradnje kako bi se izbjeglo izmiještanje medjunarodnog dalekovoda, ali i lokalnog puta. Istovremeno, otvoreni su radovi na najdužoj, ali i najskupljoj dionici autoputa na koridoru Vc kroz BiH. Naime, riječ je o dionici Medakovo-Ozimice ukupne dužine 22 kilometra i vrijednosti preko 420 miliona eura sa PDV-om. Na ovoj dionici, koja prolazi kroz općine Tešanj, Maglaj i Žepče, koju gradi turski „Čengiz Inšaat“  graditi će se čak 25 manjih i većih mostova,dva vijadukta, jedna petlja.

Tunel Hrastik: zahtjevan pothvat

-U ovom trenutku kroz našu općinu se izvode radovi u dužini od 16 kilometara vrijednosti preko 900 miliona maraka. Dakle, oko dva posto površine općine Tešanj je zahvaćeno gradilištem u ovom trenutku-ističe tešanjski načelnik Suad Huskić.

Ovu dionicu finansira Evropska investicijska banka. Rat  u Ukrajini i inflacija nepovoljno utječu na finansiranje gradnje ove zahtjevne dionice.

Handžar: Sve ide prema planu

-Tako da se ta neka praznina sada u medjuvremenu premošćava u pregovorima sa finansijerima-kaže šef Službe za gradjenje u JP „Autoceste FBiH“  Ermin Handžar.

Uprkos lošem vremenu, radovi su u toku. Dionica Putnikovo brdo-Medakovo vrijedna 167 miliona eura, koju finansira Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD),  trebala bi biti završena 1. juna 2025. godine, a Medakovo-Ozimice godinu poslije.

Bučo: Izazovno jeste, ali pratimo rokove

-Ovako kako rješavamo probleme do sada ukoliko nastavimo, mislim da možemo stizati rokove-optimističan je Jasmin Bučo.

-U tehničkom smislu ja mogu da pričam, na kritičnom putu jeste na ovoj drugoj dionici tunel „Crni vrh“ koji je dug 2,2 kilometra, ali mislim da je dovoljno, bar naša nam iskustva govore da možemo to premostiti u tom periodu-dodaje Ermin Handžar.

Medakovo-Ozimice: Najsuplja ugovorena dionica

U 2024. godini planirana je izgradnja 54 kilometra autoputa kroz BiH. Afirmativa.ba