CRNOGORCI DIŽU CIJENE ZA TURISTE
Turistički uposlenici u Crnoj Gori smatraju da je poskupljenje turističke ponude neminovno jer to, kako kažu, diktira opšte divljanje cijena, ali povećanju cijena smještaja i usluga pristupaju obazrivo iz straha da ne ostanu bez gostiju.
Iako zvanične statistike nema, poskupljenja su vidljiva na svakom koraku.
Samo u prva tri mjeseca 2022, meso je u Crnoj Gori poskupjelo za 30 do 60 odsto, saopštili su ranije proizvođači.
Mada su cijene turističke ponude u regionu veće i do 30 odsto.
Cijene privatnog smještaja iznose od 10 do 12 eura po osobi, dok će u špicu sezone biti najmanje 15 do 20 eura.
U restoranima duž Slovenske plaže, najfrekventnijeg šetališta u Budvi, može se doručkovati na samoj plaži za oko četiri eura.
Iznajmljivanje privatnog apartmana na Budvanskoj rivijeri košta od 30 do 250 eura dnevno, zavisno od kategorije i broja ležaja.
Za one koji biraju hotelski smještaj, noćenje s doručkom treba platiti od 30 eura u objektima sa tri zvjezdice, do 97 eura po osobi u objektima sa pet zvjezdica, podaci su Turističke organizacije Budve.
Kad je riječ o brzoj hrani, pica parče i palačinka koštaju od dva do tri eura, a hamburger i giros od tri do četiri eura.
One koji za ručak ili večeru preferiraju mediteranski meni, lignje će koštati 11 eura, gambori od 18 eura naviše, a riblji specijaliteti od 40 eura naviše. Riba prve kategorije kreće se od 30 do 65 eura po kilogramu.
Ugostitelji na budvanskom šetalištu kažu da za sada gosti rijetko naručuju najskuplje.
Skuplje je u Starom gradu, gdje jedan od hotela nudi razne paste za 10 eura, rižota od 15 eura, salatu od hobotnice ili biftek za oko 20 evua, a crnogorska vina od 28 do 65 eura.
Dok turisti ocjenjuju da su poskupljenja mala u odnosu na prošlu godinu i da su prilagođena predsezoni, mještani burnije reaguju na talas poskupljenja.
Kažu da će u špicu sezone, u julu i avgustu, skočiti cijene ponude turistima, kao lančana reakcija na drastična poskupljenja u Crnoj Gori posljednjih mjeseci.
Iz budvanskog Udruženju ugostitelja navode da je ugostiteljska ponuda u predsezoni skuplja za 10 do 20 odsto, a koliko će rasti u julu i avgustu – zavisi od dobavljača i stanja na tržištu.