DOBOJ JUG PROTEST -„KABADAHIJE, 30 TONA I NI GRAMA VIŠE!“

DOBOJ JUG PROTEST -„KABADAHIJE, 30 TONA I NI GRAMA VIŠE!“

 

Pedesetak povratnika u dobojska naselja Pridjel, Ševarlije i Potočani, kao i stanovnici Mravića i Matuzića u Doboj Jugu danas su protestnom šetnjom preko medjuentitetskog mosta na rijeci Bosni  željeli ukazati da teški kamioni, prevozeći kameni materijal iz kamenoloma na desnoj obali rijeke svakodnevno uništavaju most. Traže da se poštuje maksimalna nosivost mosta, pojačaju policijske kontrole i dobiju garancije od investitora i izvodjača radova  da će most u slučaju oštećenja biti saniran.

Već dva mjeseca je  most  preko Bosne, na medjuentitetskoj liniji kod Doboja, nosivosti 30 tona, izložen prekomjernom opterećenju teških kamiona koji kameni materijal za izgradnju autoputa iz kamenoloma na desnoj obali Bosne u RS, prevoze do gradilišta poddionice autoputa na koridoru VC Od Putnikovog brda do Medakova.

-Most je nama veoma važan jer druge veze, osim kroz Doboj, sa FBiH nemamo. Kamioni ga svakodnenvo uništavaju. Nekad na mostu budu dva kamiona istovremeno, a tada je 80, pa i  100 tona. Jedno vrijeme, normalno, će izdržati taj most. On će izdržati i mjesec i dva, ali kako imamo informaciju negdje do tri miliona kubika treba da predje i mi nismo sigurni da će taj most nakon svega ostati upotrebljiv-kaže predsjednik Savjeta MT Ševarlije kod Doboja  Ferhat Osmanbegović.

-Nismo mi, ne daj Bože, protiv izgradnje koridora Vc, ali mislim da se mora naći neko rješenje da budemo zadovoljni i mi, i izvodjač i investitor-ističe jedan od učesnika protestne šetnje Edin Delić.

Uprkos činjenici da je,  prema gradjevinskoj dozvoli nosivost mosta  30 tona, dio struke smatra da ona može biti i veća.

-Sve dok mi ne dobijemo grancije da će to biti propraćeno odredjenim ugovorima u smislu oštećenja, mi nećemo izmijeniti nikakve znakove jer štitimo, naravno, i naše gradjane u povratničkim naseljima, a i gradjane na području općine Doboj Jug-kategoričan je načelnik Doboj Juga Mirnes Tukić.

 

Predstavnici izvodjača radova kompanije „Euroasfalt“ ističu kako imaju bnogato iskustvo u radu s lokalnim zajednicama na trasi autoputa u Zenici, Kaknju, Visokom i drugim, te da su uvjereni da će sve proteći kako treba i da će projekt bez štete biti okončan.

-Cijeli koncept je da mi što manje koristimo postojeću infrastrukturu, odnosno da je što manje uništavamo, ali nekih šteta će morati biti. Naravno, to će se sve do kraja projekta popraviti i vratiti u stanje koje je bolje od onoga koje smo zatekli- kaže Jasmin Bučo, direktor „Euroasfalta“.

Projekti otvaranja kamenoloma za potrebe izgradnje autoputa na području Federacije u prošlosti su, uglavnom  nailazili na probleme. Prije 20 godina Smail Hasanbašić je sa sličnim projektom u Mravićima zaustavljen, kaže, u Kantonalnom Ministarstvu privrede.

-Nije bilo govora da za to neko ima sluha da bi to shvatio i razumio.  Medjutim, evo vidite iza nas je brdo sa milionima kubika samo deset kilometara od autoputa i mi to nismo iskoristili iako bi sačuvali novac i poštedjeli ove ljude uništavanja puteva, prije svega ovog mosta koji im puno znači-kaže Smail Hasanbašić, privrednik iz Tešnja u penziji.

Da je Hasanbašić uspio otvoriti ovaj kamenolom, most bi bio poštedjen,  a iz Federacije ne bi,  na ime kupovine kamenog materijala,  u drugi entitet otišlo pedesetak miliona maraka. No to je, svakako tema za neku buduću analizu. Afirmativa.ba