OTVOREN PELJEŠKI MOST

Viseći most, čija gradnja je povjerena kompaniji “China Road and Bridge Corporation” ugovorom o izgradnji potpisanim u aprilu 2018. godine, ima šest glavnih stubova i trinaest raspona od čelika dužine 72 do 285 metara.

U prisustvu velikog broja zvanica svečano je pušten u promet Pelješki most, jedan od najvećih i najskupljih projekata u modernoj Hrvatskoj, javlja Anadolu Agency (AA).

Spojena je Hrvatska, poručeno je s večerašnje svečanosti u Komarni, malom mjestu smještenom u pelješkom kanalu, koje ima svega stotinjak stalnih stanovnika.

Most između mjesta Komarna na kopnenoj strani i mjesta Brijesta na poluotoku Pelješcu, dug 2.404 metara, kopnenim putem spoja krajnji jug s ostatkom Hrvatske i premoštava kanal Mali ston.

Među prisutnima je, između ostalih, bio i predsjednik Hrvatske Zoran Milanović, predsjednik Vlade Andrej Plenković, potpredsjednici Vlade Oleg Butković i Tomo Medved, ministar vanjski poslova Gordan Grlić Radman, kao i predsjednik HNS-a Dragan Čović.

Na Pelješkom mostu upriličen je i spektakularan vatromet, a Rimčeva Nevera je prvi automobil koji je prešao preko Pelješkog mosta.

Most između mjesta Komarna na kopnenoj strani i mjesta Brijest na poluotoku Pelješcu spoja krajnji jug s ostatkom Hrvatske. Uz autoput Zagreb – Split predstavlja najskuplji infrastrukturni projekat realiziran od proglašenja nezavisnosti Hrvatske prije 30 godina.

Grandiozna građevina dugačka dva kilometra i 404 metra, koja premoštava jadranski morski tjesnac – Kanal Mali Ston (ili Malostonski kanal, širok 2.140 metra), odlukom Vlade Republike Hrvatske potkraj prošle sedmice i zvanično je nazvana “Pelješki most” (Peljesac bridge na engleskom jeziku)

Projekat izgradnje Pelješkog mosta s pristupnim cestama, prema podacima Vlade Hrvatske, vrijedan je 525 miliona eura, od čega je 357 miliona eura nepovratnih sredstava iz fondova Europske unije. Most je projektovao Slovenac Marjan Pipenbaher.

Ideja o izgradnji mosta datira s kraja 1990-ih i početka 2000-ih godina, kad je postao dio prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije. Više puta su na njemu “zvanično” otvarani radovi, da bi 2015. godine, dvije godine nakon pristupanja Hrvatske Evropskoj uniji, ta zemlja iz evropskih fondova dobila 330 miliona eura ili 85 posto sredstava za izgradnju mosta.