POČELA IZGRADNJA NAJDUŽEG PODVODNOG TUNELA U SVIJETU OD DANSE DO NJEMAČKE SA SAMO 7 MINUTA

Izgradnja tunela Femarn Belt počela je nakon što je dovršena privremena luka na danskoj strani.

Tunel punog imena Fehmarn Belt Fixed Link biće dugačak 18 kilometara i spuštaće se do 40 metara ispod Baltičkog mora. Iako Femarn Belt neće biti najduži podvodni tunel na svijetu (najduži je tunel ispod La Manša dug 50 kilometara), biće najduži „potopljeni“ tunel.

Za razliku od tunela ispod La Manša koji je napravljen korišćenjem mašina za bušenje, ovaj tunel će se graditi uranjanjem unaprijed izgrađenih dijelova.

Izgradnja tunela Femarn Belt počela je nakon što je dovršena privremena luka na danskoj strani. U njoj će se nalaziti fabrika koja bi trebalo da izgradi 89 masivnih betonskih dijelova koji će činiti tunel.

Do početka 2024. godine prvi element tunela trebalo bi da bude uronjen. Na projektu izgradnje radi oko 2.500 ljudi, koji se trenutno suočavaju s problemima lanca snabdbjevanja.

Podvodni tunel će se izgraditi preko Femarn Belta, moreuza između njemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland. Osmišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rodbija i Putgardena, koja svake godine prevozi milione putnika.

Putovanje koje sad trajektom traje 45 minuta vozom će trajati samo sedam minuta, a automobilom 10 minuta. Tunel Femarn Belt biće najduži kombinovani putno-železnički tunel na svijetu. Sastojaće se od dva dvotračna auto-puta i dve elektrificirane željezničke pruge.

Danas putovanje vozom od Kopenhagena do Hamburga traje oko četiri i po sata. Kad projekat bude završen, trajaće dva i po sata.