ELEKTRIČNI TROTINET NIJE IGRAČKA

                                        ELEKTRIČNI TROTINET NIJE IGRAČKA

Na ulicama i trotoarima i u našoj zemlji, u posljednje vrijeme, sve je više ličnih električnih vozila, tzv. trotineta. S obzirom na činjenicu da ih postoji više kategorija, zakonski je teško propisati način njjihovog korištenja na javnim površinama. S tim ciljem su u PU Doboj organizirali edukaciju za gradjana i korisnike trotineta kojih je, do sada na ovom području, zbog nepoštovanja propisa, kaženjeno četvero.

„Trotinet nije igračka“, naziv je kampanje koju su ovih dana u Doboju proveli pripadnici PS za bezbjednost saobraćaja. Riječ je o ličnim električnim  vozilima, svrstanim u četiri kategorije, koja se mogu kretati brzinom i do 25 kilometara na sat. Na površini za pješake brzina je ograničena na šest kilometara na sat.

-Pomogla bi puno biciklistička staza jer nije dovoljno brzo za  za puteve, ali je previše brzo za trotoare. Iskreno-kaže vlasnik trotineta iz Doboja Milimir Lučić.

Trotineti,  iz druge i četvrte kategorije, koji se mogu kretati većim brzinama, prema Zakonu o bezbjednosti saobraćaja entiteta RS, podliježu posebnim procedurama koje se ogledaju u izdavanju potvrde o ispravnosti. Izdaje se svake godine i košta 20 maraka.

-Tu se upisuju osnovni podaci za vlasnike vozila, koja je kategorija, klasa. I to je to. Izdaje se naljepnica koja se lijepi na trotinet-kaže Bojan Mitrović, radnik na Stanici za tehnički pregled vozila.

Vozači bržih trotineta podliježu i posebnim propisima.

-Obaveze su da lice koja upravlja mora imati iznad 14 godina, da posjeduje identifikacionu potvrdu, naljepnicu i da na glavi moraju imati zakopčanu zaštitnu kacigu i da posjeduju potvrdu o poznavanju saobraćajnih propisa koju izdaje Zavod za obrazovanje odraslih-pojašnjava komandir PS za bezbjednost saobraćaja PU Doboj Siniša Jović.

Mnogo je razloga zbog kojih se upotreba trotineta mora zakonski regulisati.

-Pa, ima ih u posljednje vrijeme sve više i više. Do sada smo imali ukupno devet vozila, naša Stanica tehničkog pregleda-dodaje Bojan Mitrović.

Do sada na području grada Doboja vozači trotineta nisu sudjelovali u saobraćajnim nezgodama. Novčanim kaznama od po stotinu maraka kažnjena su četiri vozača trotineta.  Afirmativa.ba