HOĆE LI RADOVI NA TRASI AUTOPUTA Vc KOD TEŠNJA BITI ZAUSTAVLJENI?!

HOĆE LI RADOVI NA TRASI AUTOPUTA Vc KOD TEŠNJA BITI ZAUSTAVLJENI?!

Da gradnja autoputa na trasi panevropskog koridora Vc kroz BiH ne može bez problema svjedoči i primjer porodica Skopljak i Kurtić iz Tešnja. Iako Zakon propisuje da se u zaštitnoj zoni  od 40 metara ne mogu nalaziti objekti, izuzev onih sa posebnom dozvolom,  dva stambena objekta su ostala udaljena od budućeg autoputa tek desetak metara.  Dok iz „Autocesta FBiH“  ističu kako nije kršena zakonska procedura, gradjani su, dok se čeka medjunarodna ekspertiza,  spremni zaustaviti radove na autoputu, a pravni zastupnik najavljuje krivično gonjenje odgovornih.

 

Ko zna zašto, tek kuće u vlasništvu Melve Skopljak i Mine Kurtić u Lepenici kod Tešnja nisu ušle u plan eksproprijacije iako su objekti oko njih plaćeni  i već porušeni.  Njihove kuće su ostale  u srcu gradilišta udaljene desetak metara od budućeg autoputa.

-Loše je stvarno i ne može se izdržati . Prašina, buka, eto. Kamioni svakodnevno, ali izadjem opet, začepim nos da vidim šta se radi-kaže nam vlasnica jednog od spornih objekata Mina Kurtić.

Tunel “Hrastik”: Kuće “zarobljene” u zaštitnom pojasu autoputa

-Grmi, lupa, trese se kuća. Dovezu kamion. Ne znam samo kako natovare, kao kuću na kamion i ne znam čime je natovare onako. A, kad sruče  na zemlju, džehenem-jada se starica Melva Skopljak koja je nepokretna i  ovisna o tudjoj njezi. Nakratko je pokušala otiću u Dom za starija lica, ali nije mogla bez kuće pa se vratila.

Kako se moglo dogoditi da su dva stambena objekta ostala gotovo 30 metara unutar zaštitne zone autoputa, a da je, kako tvde nadležni, gradjevinska dokumentacija uradjena u skladu sa Zakonom. Zašto nam onda treba medjunarodna ekspertiza upravo onih koji su nam osigurali novac da ovaj posao uradimo kako treba?

Kurtić: Ne zna šta da radi

-Stvarno je blizu i, mislim greške se dešavaju, ali te greške treba ispraviti. Ako neko pogriješi u redu, ali hajmo ispraviti to da bude kako treba. Ovi ljudi ne mogu ovdje ostati, to je evidentno-kaže komšija i rodjak Alija Kurtić.

Ove porodice su, putem pravnog zastupnika, upozoravale  „Autoeceste Federacije“, kao investitora, da život, kako tokom gradnje, tako i poslije završetka posla, na ovoj udaljenosti od autoputa nije moguć.

-Sve najavljene posljedice su nastupile, što su potvrdili i stalni sudski vještaci i gradjevinske struke,  koji su kazali da su ugrožene statike ovih objekata, a vještak zaštite okoliša je kazao da su već nastupile i da prijete još veće posljedice po zdravlje ljudi koji žive u ovim domaćinstvima-ističe pravni zastupnik Mustafa Alić.

Čudna eksproprijacija: “Sve po Zakonu” na štetu gradjana

Zakon propisuje zaštitni pojas  od 40 metara. Sada je to gotovo četiri puta manje. U „Autocestama FBiH“ u pisanom odgovoru ističu kako se, u trenutnom okolnostima, eksproprijacija ne može izvršiti.  Gradjani traže upravo to.

-Ukoliko ne ispoštuju ove uslove koje smo već naveli, mi smo spremni da udjemo i da zaustavimo radove-kaže sin Mine Kurtić koji s porodicom živi u istom domaćinstvu s majkom.

-Mi smo uz njega tu, u svakom momentu, za bilo šta- poručuje Alija Kurtić.

Skopljak: Kuća se trese

Nadležnima je ostavljen rok od osam dana da udju u postupak eksproprijacije ova dva objekta.

-U protivnom ćemo, prije svega, tražiti krivičnu odgovornost pojedinaca koji su nam zajamčili da do ovih posljedica neće doći, a nakon toga ćemo kod Ustavnog suda i kod nadležnih sudova pokrenuti privremene mjere zabrane gradnje-zaključije pravni zastupnik  Mustafa Alić.

Alić: Prava gradjana se moraju poštovati

Uz mjere podrške koje su trenutno, s ciljem zaštite navedenih porodica poduzeli, iz JP „Autoceste FBiH“, uključujući i privremeno iseljenje do završetka radova, su nas pismeno  izvijestili  da će, s obzirom da ovu dionicu od Putnikovog brda do Medakova,  dugu 8,5 kilometara vrijednu 167 miliona  eura finansira Evropska banka za obnovu i razvoj, ovdje biti angažirani i medjunarodni konsultanti.

Afirmativa portal